söndag 4 december 2011

- Nä, de går inte!

Så får man inte göra enligt LO avtalet. förtydligar min far för mig,
när det framgår att jag har överskridigt gränsen för antal timmar som man får jobba/vecka, med + 10 timmar.

Nu tillhör jag inte LO.
Mitt yrkes uppdelning av tid, vilken sorts tid och vad som ska göras på respektive tid, skulle kunna hamna i vilken rekordbok som helst.
Med 60 timmar gjorda under veckan så tyckte min kropp att jag skulle vila. Vilan skulle dessutom kvitteras ut snabbt och kunde inte vänta till närmsta innarbetade ledighet.
Bästa sättet att få någon obrukbar är att utsätta den för en släng illamående och en dos feber.
Igår försökte jag jobba med lilla "slängen" och "dosen", men rackarns vad långsamt det gick.

Det är bäst att jag vilar idag, för imorgon är det ny vecka och nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar