måndag 5 mars 2012

Erika och husdjuren

I tron om att jag hade somnat (om den över huvudtaget tänker så mycket) vågade den sig ut på badrumsgolvet. Ett golv som jag inte ville beträda i sällskap med min åttabente sambo.
Den var stooor, nästa stor nog för att träs upp på ett grillspett och ... Nja, inte riktigt så stor, men nästan.

Telefonkatalogen i översta lådan har en helt annan primär uppgift, hemma på min gata in stan, än att vara uppslagsverk för telefonnummer. Spindelmosare är en alldeles utmärkt uppgift.
Med en telefonkatalog emellan så var denna varelse inte så skrämmande längre.
Jag undrar bara var tjocka släkten bor, om han/hon/den var på väg på släktmiddag eller om de kommer att utkräva blodshämnd.

I helgen stod "tokstädning" på schemat.Och tokstädning blev det. Till och med bakom badkar och i garderob blev resultatet skinande rent.
Av husdjur har jag i skrivande stund noll och inga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar