måndag 10 september 2012

Drömyrke

Nej, polis är inte aktuellt, varken för mig eller lilleman.

Enligt min bror så leds skilsmässostatistiken av yrkesverksamma inom polisen, därmed var sista ordet sagt om poliser.

Lilleman har också tänkt om. Han är inte lika överygad om att polis ingår i framtidsplanerna längre. En "bubblare" på drömjobbslistan har dykt upp.

- Jag ska jobba med brev, som morfar!

Otippad bubblare, om jag får säga själv. (Sorry morfar, men posten brukar inte ingå i listan "Vad jag vill bli när jag blir stor".)
Om jag får säga en sak till så tycker jag att lilleman ska sikta på yrken som;
kronofogde, något inom vård (läkare) med inriktning mot hjärt- och kärlsjukdomar, dietist eller sjukgymnast....
Golfproffs funkar också.
Det är några av de yrken som jag spår en lysande framtid.

1 kommentar: