måndag 3 september 2012

Ny årstid

Augusti har utfört sin uppgift, att väcka sommarfirare ur sin ledighetsdvala.
Sakta men säkert lotsades Svensson (och Von X) in i vardagsrutiner, arbetscheman och fler timmar av mörker.

September - höstens planer är inbokade i kalendern och vardagen börjar tuffa igång på riktigt. För egen del så är det ett riktigt hösttecken när ordinarie träningsscheman sätts i verket.
Tre dagar in i årets första höstmånad skulle höstens träningsprogram invigas. Jag inledde min träning med det otroligt pulshöjande och konditionskrävande passet Yoga 1. Jag kan väl erkänna att ettan i Yoga 1 inte betyder avancerad nivå. Snarare motsatsen, men fullt tillräckligt för mig. Riktigt härligt avslappnande.
Ordet ringrostig låter snällt om jag ska beskriva mina utveklingsmöjligheter. Totalt igenrostad är en tydligare beskrivning av utgångspunkten. Lika rörlig som ett kassaskåp, stel som en ostrechad hockeyspelare och med ett knä som låter som en stenkross så är utvecklingspotentialen enorm.
Men det ska nog gå att få ordning på det här maskineriet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar