fredag 21 september 2012

Djurlik upplevelse

Gårdagen spenderades i tillstånd som närmast kan beskrivas skitnödig anka. Lite halvkaxig raljerade jag om min ålder och vankade på. Tänkte att ankor kan vara rätt gulliga och skitnödigheten går säkert över om jag använder knäna istället för ryggen i lyft.

I morse insåg jag att lite hjälp skulle sitta fint. En dag som anka räcker, gott och väl.
Ringde min pt, som tyvärr inte hade någon tid. Det hade inte jag heller. Har inte tid att inte vara tipp topp. Lite konsultation över telefon..., resulterade i att tillstånd anka trots allt var helt ok. Iallafall bra mycket bättre än det tillstånd som jag fick spendera följande timmar i.
Från anka till ett helt annat djur på zoo.

När jag hade tagit mig ur tillstånd strandad val, insåg jag lite kaxigt att jag nog borde ta mig tid
till lite mer än bara tips över telefon.
Flera timmar senare är jag en slowmotionmix av sengångare, vandrande pinne och snigel.
Vid entrédörren blir jag omkörd av en dam med rullator. Närmare bestämt en leende dam med rullator. Racet över vårdcentralens tröskel vann hon. Det bjuder jag på.

Utlåtandet av symptomen "oförmögen att gå utan hjälp, gråtmildt mammighet, muskelsamandragningar a la krystvärkar" blev kort och gott ryggskott.
Så här ligger jag som en padda och ser fram mot att få likna mig med helt andra djur som vandrar på moder jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar