lördag 15 september 2012

3 av 4 ...

Allt stort blir så litet, när det kommer något som är större.
Allt litet blir så stort, när insikten kommer om hur tacksam man ska vara över livet små underverk.

Jag är sannerligen tacksam att jag kan vakna till rösten av en liten kille som med klara och pigga ögon undrar om han får titta på morgonteve för det är ju lördag.
Jag är tacksam över att dagens största problem är vad vi ska äta till lunch.
Jag är tacksam över att största ångesten i mitt liv är min gigantiska hög av tvätt som ska vikas och strykas.
Jag är lycklig och tacksam över att jag har en liten man hemma som är kärnfrisk. Inte minsta förkylningsbacill har visat sig. Jag är tacksam för varje stund tillsamman med honom, för uppenbarligen kan nästa sekund se helt annorlunda ut.
Jag är tacksam över att jag med frihet kan planera in helgen utifrån frågeställningen "Vad vill vi göra idag"?
Jag är tacksam över vardagens åtaganden och måsten, där det största problemet är att "hinna" och "hinna i tid".

Jag är brutalt påmind om att "3 av 4" inte bara är ett begrepp som florerar på mina matematiklektioner.
"3 av 4" är en fråga om liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar