torsdag 20 september 2012

Virvelvind

är kanske inte det mest karaktärisiska ordet för mig som person. Men ibland blåser det till hemma på Slottsgatan. Jisses vad det kan vissla till runt dörrkarmarna. Med andra ord, lika lat som jag kan vara ena stunden, lika energisk kan jag vara nästa (oftast när jag minst anar).

Jag har börjat lära mig när dessa stunder inträffar. Trots att jag gärna citerar Skalman "Skynda är ett fult ord" så är jag lite av en "i sista minuten" person. Lika illa som jag tycker om att stressa, lika illa tycker jag om att inte vara i tid. Motsägelsfullt nog så är jag ofta ute i sista minuten. Men jädrar vad jag kör på då, i sista minuten.

I går morse utförde jag, förutom vanliga morgonrutiner (så som uppfräschning, frukost och frisyr),
invikning av en tvätthög av storlek M, urplockning av diskmaskin och disk på bänk, iplockning av tidigare nämnd maskin, undanplockning i hall, kök och rum, bäddning (nej, jag bäddar inte varje dag), ett klädbyte (tidskrävande om något när man inte har något att ta på sig), sanering av grus på hallgolv och dammtussar på köksgolv, hängning av tvätt, sopor till soprum (med inkludernade sortering)...
Allt på samma morgontid, + 10 minuter.

Jisses vad effektiv jag kan vara om och när jag måste.
Klapp på axeln för den morgonen ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar