lördag 16 februari 2013

Galler

En öppen eld hör till när det arrangeras vinteraktiviteter. Jag älskar öppna eldar, eller jag kanske ska säga en brasa som är under kontrollerade former. Jag dras till de värmande lågorna som en fluga till en sockerbit. Vackert, rogivande och meditativt skulle jag beskriva de fladdrande logornas arbete genom virket.

Nu var kanske inte rogivande och meditativt ledorden kring gårdagens brasa. Uppdraget handlade snarare om att utfodra hungriga små. Men innan grillglöden kunde göra sitt jobb så jobbade jag på två fronter. När tillfället gavs tog jag chansen att transformera från vaktande fröken av ordning till skapande fröken av dokumentation. Snabbt var jag först på plats för att dokumentera det sprakande fenomenet. Det hör till att alltid ta minst en bild när det tänds en brasa. Vid detta tillfälle blev det flera när jag hängde mig över eld och galler. Hur lång tid tar det att grilla en fröken? Hur lång tid tar det att smälta en mobiltkamera? Svar okänt, men det var nära att jag kunde ha levererat ett erfarenhetsbaserat resultat.
Jag fick några bilder och kunde gå tillbaka till dagens vinteraktiviteter - pulkaåknig, skridskor och skidor.
Nu måste jag erkänna att jag inte var speciellt aktiv, tyvärr. Jag har drabbats av vuxensjukan. Ett otäckt virus som gör att bilder skapas i huvudet av hur ont det gör att ramla och inte komma upp. Läskig sjuka. Bästa medicinen att bryta sig igenom tankegallret är att snöra på sig skridskorna, knäppa hjälmens hakband och kasta sig ut i äventyret.



tema 90 Galler
bild 9 av 365


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar