tisdag 10 augusti 2010

Gamla ord av visdom och en gnutta egen erfarenhet ...

.... gjorde sig påmind igår. (Hur ska jag ställa mig till ”gamla ord av visdom” och ”en gnutta egen erfarenhet” – är jag gammal nu?)




För att relationer och fenomen ska fortgå så bör de underhållas.


Igår insåg jag att en sommarferie är väldigt lång tid. Min balans mellan fysisk aktivitet och intaget av ost, kex, jordgubbsglass med vit choklad och rödvin inte har gått jämnt ut. Det röda resårbandet runt midjan, i slutet på dagen, beror inte (bara) på att byxorna har krymt på 30 graders handtvätt…


Jag är ändå glad att min konditions förfall uppdagades i en halvtom simbassäng. Där kunde jag med lite värdighet, efter lagom många vändor, dra mig upp på skakigt tunga ben och med varm puls - som en överlevande  Jag är glad att jag inte gav mig ut på min löprunda, för där hade min bild av en uppåtstigande atlet fått ett platt fall.


Så var det då detta att vara kreativ med en blogg. Kreativ? Jag kan inte skryta med att det var den mest strålande inledningen på min bloggkarriär. En veckas uppehåll! I huvudet har jag lekt med ord och text, varje dag. Eller rättare sagt sen kväll och tidig morgon…(eller, för mig och min medvetna tanke finns inga i tidiga mornar). Resultatet av detta gedigna tankearbete ser, uppenbarligen, ganska klent ut. Något händer på vägen!?


Jag skyller på datorn fast jag borde skylla på det som sitter bakom tangenterna. Nåväl, jag ska blåsa liv i skrivandet och de röda blodkropparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar