måndag 2 maj 2011

kung Bore och sommaren

Kung Bore håller krampaktigt sitt tag om Svea rike!
Valborg och första maj firande, i sann våranda...
Då fick vinterjackan en renässans.




Veckan som gick leddes i försommarens tecken.
Jag fick känna av sommaren genom att dofta på syren, beskåda prästkragar och beundra magnolia. Jag har njutit av värme och slappa dagar, långt ifrån datorns fantastiska värld. Jag vet inte vad det säger om kommande bloggintensitet inför nalkandes sommarsäsong. Jag har inte varit så flitig under veckan som gick, inte på något område.
Frånvaron av inlägg beror kanske främst på grund av att jag, lillemannen och resväskan åkte till kära vänner på annan plats på Tellus. Saknad av blogginlägg kan också skyllas på virus i cyberrymden. Min lilla laptop nös, hostade till och varnade för ett kommande virusintrång. Lilleman blev väldans rädd för detta virus. Så nu ligger datorn gömd, för att inte smitta. Detta trots alla möjliga pedagogiska förklaringar att datavirus inte smittar homo sapiens (Jag bör tillägga att jag inte använde homosapiens i mitt samtal med lilleman, 5 år.)

Väck alla virus och bitande vindar. Nu får gärna sommaren ta vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar