tisdag 12 oktober 2010

Som en strålande sol...

Jag hälsar från ett soligt och sensommarvarmt London!

Jag kom hem, i samma skick som jag åkte men rikare i erfarenheter och upplevelser.
Jag blev förälskad, i London. Det finns säkerligen sidor i London som inte får en att sväva på rosa moln. Men jag fick nog något i teet på flyget i fredags morse, för jag har svävat i tre dagar. Min Londonhelg gav mig en smakbit av det ljuva livet.

Det blev inga turer i röda bussar. Det blev heller inte någon tur på Harrod´s. Men det blev så mycket annat gott och blandat, i kameran och minnesbanken. Ett varmt London (både i väder och mentalitet), "midseason sale", atmosfären av pulserande traffik, en smäldegel av människor, pampiga vita byggnader, stolta och slitna tegelhus som trängs sida vid sida, förvirrande traffik, Starbucks coffe, fish and chips  och öl på west ends pubar, trekantssmörgåsar, överfulla myntfack (för man gör alltid av med sedlarna först) ... men inte minst musikaler. Pampiga "Phantom of the opera" och "Les Miserables" som spelade på alla känslosträngarna. Ta gärna en titt in på;

http://www.youtube.com/watch?v=4mFf-U_3p7Q

alternativt

http://www.lesmis.com/gallery/videos/

... i mitt inre skiner London i mitt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar