tisdag 10 april 2012

Festfixare - ingen lek

Om några dagar ska jag, ytterligare en gång, hålla i en av mina längsta pedagogiska aktiviteter.
Två timmar välplanerad verksamhet. Inget ska, som vanligt, lämnas åt slumpen.

Till vardags är jag ganska bekväm i rollen som ledare. Lördagens event, på ynka två timmar, är en helt annan utmaning på den pedagogiska kartan.
Trots att antalet barn på lördag bara kommer att vara en fjärdedel av antalet som jag är guidar måndag till fredag så går hjärnan på högvarv över hur allt ska styras och organiseras.

Förutom att vara pedagogisk ledare -  tydlig, välplanerad, lyhörd, organiserad ... och mästare av alla andra strängar som spelas på ledarens lyra, så är jag bagare och inte minst mamma. Det vore väldigt bra om lilleman blir nöjd och det vore lika bra om hans kamrater blir lika nöjda (och vågar därtill vill komma tillbaka).

Nu ska här slipas på inspirerande gemensamma lekar och en röd tråd som genomsyras av tema "Polis".

Att anordna lekfulla barnkalas är ingen lek!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar