måndag 30 maj 2011

Livet i en bubbla


Jorrå!Jag lever fortfarande, även om jag har tillbringat de senaste veckorna i en egen liten bubbla. Jag kommer nog att leva i den bubblan till den 10 juni 2011.
Det är så mycket som ska fixas...
En självransakan, som alltid tar enorma proportioner när jag står inför ett avslut, förföljer mig dygnet runt.
- Har jag gjort allt jag kunnat?
- Har de fått med sig den bästa packningen inför sin fortsatta resa genom skolans korridorer, innan de tar klivet ut på arbetsmarknaden?
- Kunde jag har gjort något annorlunda?
Svaret på den sista är "Ja, troligtvis massor". Det svaret kan jag leva med.
Värre är det om jag skulle komma fram till att de har en mindre bra packning i sin ryggsäck och
värsta av allt vore om jag inte har gjort allt jag kunnat.
Men det är så dags att ställa dessa frågor nu.

Om några dagar klipper jag banden till mina lånade nitton fantastiska.
Likt mamma gris i sagan om tre små grisar står jag och vinkar av de
"stora barnen" när de ger sig iväg på sin resa genom livet.

Lycka till! Jag önskar er allt gott på er fortsatta resa.

1 kommentar:

  1. Åh så fint du skriver!!! Kan riktigt se dig vinka av dem och lyckönska dem på sin resa genom livet. Önskar dig bra dagar fram till den tionde även om de kommer vara hektiska. KRAM

    SvaraRadera