tisdag 14 juni 2011

Fyllig

Lilla E är inte längre lilla E!
Lilla E har expanderat och blivit STORA E.
Lagom i tid till shorts, linne och bikinisäsongen. Taskig tajmin.

I torsdags kväll sattes det punkt för årets arbete. Uppklädda till tänderna, vattenkammade och skönsjungande gav vi allt vad vi hade för att avsluta med flaggan på topp.
Hela lilla, eller åtminstone halva lilla "byn" var samlad.
Själv var jag sommarfin i min gröna klänning och utsläppt regnlockigt hår.

- Det var väldigt mycket byst..., för att vara dig. var min kära mors kommentar kring torsdagens outfit.
- ... ?... (fylligt a la två nummer för liten klänning?)
- Mycket byst fylligt, lite Marlyn Monroe. blev min kära moders överslätande förklaring av tidigare uttalande.

Fylligt, kändes mindre bra!
Fylligt a la två nummer för lite klänning, kändes bortgjord.
Fylligt a la Marlyn Monroe kändes om möjligt ännu mer "mindre bra" och "bortgjord".
Pinsamt mindre lämpligt på en avslutning med nyblivna tonåringar och deras föräldrar är nog en bättre beskrivning.

Hallå, det var en familjetillställning!

1 kommentar:

  1. Håret var jättevackert, min kärs dotter. Vad din byst anbelangar så skulle nog många vilja byta med dig. Klänningen satt bra. kram mamma

    SvaraRadera