måndag 27 juni 2011

Från en bubbla till en annan.

Mitt i avslutningsbubblan bytte jag värld, där transportmedlet heter pocketbok.

På tre veckor plöjde jag 700 sidor. Det är banne mej rekord för mig, oavsett om det är avslutningstider eller ej. Skönhetssömnen fick dock avvara några timmar, men det var det värt.
Det är en härlig känsla att fångas och fängslas av böckernas värld. Att ”vakna upp” i sin egen verklighet och bli tvungen att ta några sekunder att änka igenom var man är, vilken dag det är och klockans ställning.
Men med tanke på den senaste boken så var det en befrielse att kunna smälla ihop pärmarna och veta att den världen inte är min värld. Bestialiska mord och psykoterapi av äckligaste rang erbjuder ”Kråkflickan”  av Eriksson och Axlander/Sundqvist.
Läser du den så bjuder den också på en äkta ”Cliff hanger”, då det är den första boken i en kommande triologi. Jag väntar med spänning på kommande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar