onsdag 29 juni 2011

Var e käket?

Efter fler än ett par dagar borta från min lilla trädgård hade buskar, salladsväxter och bladlöss både blivit mer och fler. (Endast "fler och mer" var uppskattat när det gällde röda, söta bär av benämningen jordgubbar. OK de maffiga röda rosorna är också ganska trevliga). Nåväl, igår hade jag mitt eget lilla trädgårdspa. Jag gjorde rent, filade, putsade och klippte så att svetten lackade och blad med tillhörande löss flög. Jag passade på att ansa grannens buskar också. Faktiskt med tillåtelse, till och med efterfrågan, annars hade jag inte vågat riskera grannfriden.
Efter några timmar var jag nöjd över resultatet.
Jag upptäckte att jag hade haft matgäster som inte var lika nöjda över när deras "rasta" hade ett betydligt skralare utbud av mat. De var inte glada över att deras restaurang hade blivit snyggare och mer stilren med en total make over.

Var tog alla bladlössen vägen?


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar