söndag 20 november 2011

忍者

Ninja (忍者) eller shinobi no mono (忍びの者)
Här i tolkning av LEGO

Den årliga maskeraden står inför dörren.
Årets önskan är inspirerad av en del av Japans kultur, förmedlad av en helt annan kultur -  LEGO
- Ninjago, mamma jag vill vara en Ninjago.

Med skral kassa så är valet att lägga ner flera hundra på en färdig dräkt (som kommer användas en gång i livet) uteslutet.
Jag gjorde som lilleman, sökte inspirationen i legogubbarnas utformning. 
Så nu sitter jag med ett par pyjamasbyxor med mudd, en långärmad t-shirt, en "mammatröja" (som ska få gå i graven i sin gamla form och finna renässans i en annan) och två par strumpbyxor. Allt i svart, för de riktiga ninjorna var minsann svarta, fick jag veta av mojje!

Nu tillber jag den kreativa andan och hoppas på en nöjd lilleman! Tur att de har livlig fantasi de små liven. Förhoppningsvis ser han Ninjagon i det som jag kommer att presentera när sax och symanskin har gjort sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar