tisdag 15 februari 2011

Måndagar är röda!

  A  B   C   D   E
   F  G   H   I     J 
   K   L   M  N  O
    P   R   S   T
  U    X  Y  
  Å   Ä    Ö         
  1    2      4   5
  6   7    8    9    0

Måndagar är inte alls gula. De är röda!
Nej, jag har inte feber, bara en snorig näsa. Annars är jag helt frisk. Jag lovar!
Koffeinkick har jag inte heller. Jag är en luttrad kaffedrickare, men har inte tagit dagens första kopp ännu. Så inte heller det kan ha gett hjärnan en snurr.

Jag är helt och hållet i normaltillstånd, mig själv.
Bokstäver och siffror har haft färger för mig sedan, alltid.
Bokstävernas sammansättning, fast främst begynnelsebokstaven påverkar ords färg.
Ordens färg kan också påverkas av känslan kring dem.

På äldre dagar har tydligheten kring färgkodningen blivit svagare. Vilket jag märker när jag ska skriva bokstäverna i deras "rätta färg". Dessutom har de nyanser av varje färg.

Men veckans dagar är glasklara och
måndagar är röda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar