tisdag 1 februari 2011

Hur svårt kan det vara?

Dahhhh....
Jag har gjort det en gång. Uppenbarligen hade jag ingen större koll på hur jag gjorde, för hur svårt kan det vara?
Jag trodde att jag skulle få skriva under på att det var enkelt. Men icke! Men flera timmar senare hade jag gjort det, igen. Det gick, tillslut.
Jag har hört att jag är envis, men efter att ha försökt en andra gång inser jag att envis bara är förnamnet.
Ge upp? Aldrig! ALDRIG!
Ju mer motgång jag möter, ju mer växlar jag upp, både i irritation och övertygelse att det ska gå. Jag antar att det är en styrka, men även en svaghet.
Efteråt satt jag med hjärtklappning och med ett lyckat resultat.

Nej, jag har inte gjort något revolutionerande. Jag har inte gjort något saliggörande.
Jag har startat en blogg till. En blogg "till de stora barnen".
Tänkte att jag skulle vara en del av 2011. Jag tänkte använda mig av dagens verktyg och medier i min undervisning. Jag har ingen aning om hur det kommer att gå, men det är väl den egna fantasin som sätter gränserna, eller rättare sagt bristen på fantasi.
Så titta gärna in på 

2 kommentarer: