måndag 7 februari 2011

Triss i damer

Kalaset blev inställt,
liksom leveransen av en försenad fördelsedagspresent och
skidorna blev inte luftade i helgen, som planerat.
Gumman tö ger mig lite skidpanik! Jag vill gärna åka några vändor till, innan hon städar bort det mesta av vinter och curlar för vårens gudinna. Eller rättare sagt så vill jag att lillemannen ska få åka några vändor till i sitt skidset som jultomten levererade.

Men, vi fick besök, återigen av en oinbjuden gäst. Eller man kanske ska skriva i plural när det handlar om dessa mikroskopsmå fenomen. Den här bacillen/viruset bjöd på konkurrens till vilket värmeverk som helst. Lillemannen blev likt en kamin med förhöjda temperaturer i kroppen, rinnande näsa och hosta. Tja, inte rolig men inte lika avskyvärd som herr och fru magbacill.



Så helgen spenderades i stillhet och lugn. Vi valde att sällskapa med tre damer från sagorna. Vi tog del av deras värld med hjälp av böcker, film och ljudbok. Mysigt, mysigt...

Så var jag "tvungen" att rita lite.
En av damerna var ju min barndomsfavorit. Jag var ett fan, ett besatt fan som slukade böcker, film och spel kring denna lilla dam. Jag klädde ut mig till henne på maskerader och jag hade till och med en lite sydd docka, föreställande henne, som jag hade fått av en kompis mamma.
Undrar var hon är nu, dockan alltså? (Mamman och kompisen har jag hyfsad koll på!)

1 kommentar:

  1. tyvärr min vän, den dockan har jag inte koll på. Du kanske ska titta i skåpet i källaren? Själv har jag inte ens ett lite minne av att hon funnits.
    kram mamma

    SvaraRadera