torsdag 7 april 2011

Plastpåse blå, stör du bilden, nå?


Första tillfället för kursen i Kreativt Foto gick av stapeln en blåsig och gråkall söndag. Fotouppdragen avverkades ganska fort. Jag brukar kunna tappa både tid och rum när jag leker med min Canon, men inte den här gången. Canon strejkade först, innan ens alla bilder var tagna.

En av uppgifterna var att fotografera en cykel. Nu var det då inte bara att fotografera en cykel, fotot skulle vara kreativt.
Vad är kreativt foto?
Tja, det är därför jag går kursen, för att räta ut frågetecknet efter förra meningen.

Resultatet av min kreativa cykel är att beskåda i bilden ovan.
Jag gillar den faktiskt. Den är som kaffekoppen som serverades när vi kom tillbaka in denna gråa vårdag, en varm färgklick i tillvaron.

I söndags presenterades bilden. Diskussionen fastande vid plastpåsens vara eller icke vara i bilden.
Vad tycker du?







1 kommentar:

  1. Den störde i det första intrycket. Frågan är lite vad du vill ha för bild...det går att sopa gatan också. Den kompletterar med sin färg, och lyfter bilden för lite tankar. Jag är för blåa plastpåsar och röda cyklar!

    SvaraRadera