fredag 22 april 2011

Sveriges högsta topp är inte Kebenekaises...

Sveriges högsta topp besitter jag...
Med några extrakilon, som skivs tvåsiffrigt, och en alltför lång vila
är det bara att sikta högre och börja klättra om jag ska komma någon vart.
Nu pratar jag inte om en kommande fjällsemester.
Jag fortsätter att bearbeta veckans tidigare rundor genom att dokumentera dem i skrift.

Med lite matematiska uträkningar i ryggen är resan, över mitt berg, inplanerad.
Jag älskar att föra statisktik.
På min lilla laptop ligger nu en planering som visar
  • när och hur ofta jag ska ut och springa,
  • hur långa olika rundor är  http://iform.se/mat-din-runda
  • hur lång tid det tar  - eller rättare sagt hur snabb jag är per kilometer och
  • en summering av dagsformen.
Idag var det dags igen!
För att hålla ångan av vilja och ambition uppe så blev det en kort runda, väldigt kort runda.
Detta  för att jag sporras av att det går ok och därmed vågar mig ut igen.

Belöningen blev att få föra in ett resultat i min statistik,
som om några veckor kommer hjälpa mig att visa hur mycket bättre jag har blivit.




1 kommentar:

  1. duktig du är! helt rätt tänkt =) får jag rekommendera jogg.se? funkar bra för min motivation o statistik =)

    SvaraRadera