torsdag 20 oktober 2011

Färgklick i tillvaron



Inga långa utlägg, eller snarare inlägg, den här veckan.
Jag tenderar att bli fåordig när
det är alltför många bollar i luften att jonglera,
när John Blund är alltför ivrig med att kasta sand eller
när svarta moln med gula blixtar hopar sig över mitt huvud.
Just nu är det bollarna och John Blund som påverkar min kommunikationsförmåga.

Min tillflykt från den grå är
att sätta mig med pennan i min hand och
en nykomling i färgsättningen av tillvaron är
det röda nagellacket.
Rackarns vad fin jag tycker att jag är,
speciellt när naglarna har växt ut lite så att det finns något att måla på.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag längtar efter dig och dina röda naglar. Haha.
    Gött att jag får träffa dig snart. Jättefin teckning förstås, du är grym!
    Puss å kram

    SvaraRadera
  2. du är helt galet duktig på att teckna! att få göra en utställning med dej vore en ära! jag tycker vi borde görat! =)

    SvaraRadera
  3. Tack för goa kommentarer. Det är nästan så att jag blir lite (generat) röd om öronen också.

    SvaraRadera