söndag 16 oktober 2011

Liten och stor på fartfylld fantasiresa!

Flygplanet ledde oss in på en fartfylld stund med
rallybilar, kanonkulor, sköldpaddor, krokodiler och gorillor. Vi fick ta del av cirkushästar och vilda hästar, busiga soffor, vältande gaffeltruckar, regnande glassar, stenar, loppor, myror, slingrande ormar, växande träd och kopplande tåg. Med en liten dos brottning, för att slutligen bli räddade av supermannen, kunde vi med ett gemensamt "rei" avsluta vår upplevelse i dojon (heter det så för Judo?)

Jag är imponerad över de pedagogiska namn som är tilldelade övningarna som vi gör tillsammans, lilleman och jag. Så illustrerande namn på så fysiskt krävande övningar. Jag är helt slut efter en stund med gruppen "liten och stor". Jag ser redan fram mot nästa gång som jag får gå till dojon och möta dess fantasivärld som bygger på rörelseglädje.

1 kommentar:

  1. Låter som att ni kan lära mig lite nya saker till de som jag brukar göra, skruvar, sälar, kameleonter och andra roligheter...så kan jag lära er några av mina;)

    SvaraRadera