torsdag 26 januari 2012

sällskap till en liten rosa kanin

Jag känner mig helt rätt i tiden, med jämställdhet.
Jag drar mitt strå till den framtida stacken, om man kan säga så.
Könsrollerna är inte så tydliga hemma på min gata i stan. Det är jag som fixar, för det är bara jag och lillemannen som bor där. Jag måste erkänna att det känns bra att tillsammans med honom göra saker som att tvätta bilen, rensa avlopp, laga mat, sy gardiner ...

Lillemannen själv har en stor passion för bilar, i alla dess former, men har nu även lagt in flera beställningar på virkade amigurumis. Hans virkade rosa kanin ska få sällskap av en orange morot, en blå sköldpadda, ett trukost fantasimonster, en ninja (som egentligen är en munk i virkbeskrivningen) och en grön prinsesstårta. Det var med stor besvikelse som lillemannen upptäckte att jag ännu inte har tagit mig ann hans beställning,
så det är väl bara att sätta igång.
(Nu har jag all tid i världen, om man säger så...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar