söndag 15 januari 2012

städning, startskottet för det nya året!

I torsdags lufsade jag iväg till gymmet för att träna med energiska E.
Tja, vad ska man säga. För min del kan det bara bli bättre...
Jag brukar vara av åsikten att träningsvärk är skönt. Njutbar smärta!
Sviterna av torsdagens träning har dock inte varit angenäma i helgen. Det har gjort ont, så oont, ooont.

Med värkande armar har det tagit sin lilla tid att städa upp bland julens godingar, ta ut barrande julgran, packa ner tomtar och pynt, snygga till och fräscha upp. Men nu är lägenheten uppstramad, var sak på sin plats och en väldoft av såpa sprider sig. Nu ska jag och mina klena värkande armar bära upp den sista jullådan på vinden.
Mission completed!
Lägenheten känns härligt nystädad, ett startskott för det nya året.

Ett av mina nästa uppdrag är att ta tag i mitt fysiska boende, det kött och blod som tar mig runt på moder jord. Nu ska den rensas från spår av julens godbitar, stramas upp och snyggas till. Var kroppsdel på sin plats. Lukta gott kan den också få göra, men av andra dofter än såpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar