lördag 14 april 2012

Kaninhoppning

Nej, jag har inte planerat in någon kaninhoppning på lillemans kalas!

Efter timmar av klippa (jag har till och med skavsår på tummen av allt klippande. Pappen från förpackningen med kallrökt lax är ingen lek att klippa cirklar i, om du nu någonsin har funderat på att göra det.), klistra och måla blev jag ganska nedstämd när jag tittade på mina 8 medaljer.
Känslan av polistema glömdes någonstans på vägen. Tankarna övertogs brutalt snabbt och övertygande av ordet kaninhoppning, kaninhoppning, kaninhoppning....




Men med övertygande verbal svada så ska jag väl lyckas moivera kaninhoppningsmedaljernas riktiga uppgift inom polisväsendet. I brist på polisbrickor så ska de små liven få en medalj för deltagande i dagens polislekar.

Om någon nämner kaninhoppning så....
(Ja, vad gör jag då?)

1 kommentar:

  1. glöm kaninen, det är ju en polismedalj, det ser ju vem som helst!

    SvaraRadera