torsdag 12 april 2012

Kolhydratladda

Utan tvekan kryllar det av kolhydrater runt omkring mig.
Jag befinner mig så långt ifrån GI och LCHF som det bara går. Inte heller Vikt Väktarna, stenålders - eller 50 talsmetoden finns i närheten på min kostkompass. Inte någon annan metod heller för den delen.
Men det låter ganska kostmedvetet och fint och kalla det jag just nu gör för Kolhydratladdning.

Det vore synd om något fick slängas!
Påskharen hade sannerligen inte snålat. Givmild som självaste st. Nicolaus! Tråkigt för påskharen att helgonbenämningen för givmildhet är upptagen. Annars skulle gnagaren lätt ha kvalat som aspirant.

Jag som skulle sluta äta godis (som ett steg i att bli "håll käften snygg" citat E).
Tyvärr går den inte ihop, ekvationen i min livsfilosofi som gäller att "inte äta godis" och filosofin om att "inget ätbart får slängas". Dessutom har jag en mammafilosofi där jag tänker på Lillemans hälsa och tänder.
Lika bra att hjälpa till!

Förutom godis så var timpeningen för att leta ägg helt OK. Funderar allvarligt på att extraknäcka till påsk nästa år, antingen som äggletare eller som påskkärring.
Tål att tänkas på!
Frågan är bara om utdelningen blir lika god om man inte är barnsligt söt eller "håll käften snygg"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar