söndag 27 maj 2012

En dag tillägnad mor


Foto: Erika Eriksson

Överraskning på IKEA, ridning i strålande sol, picnic med baguette och rödvin vid glittrande sjö, spa i Torpet, årets första dopp i äkta naturvatten och inte minst summan av allt, en nöjd blivande brud.
Nöjd och glad somnade jag in med en melodi av Euphoria i bakhuvudet.

Vaknade flera timmar senare med ont, sviterna av ridning och bad i kallt försommarvatten gav rumpa och hals mer att önska i bekvämlighet. Men solen har skinit hela dagen och (med tanken på förra söndagen) har en känsla av kravlös frihet kvittrat inom mig.
Med mat och fika på finaste porslin samt sötaste små blommor visades uppskattning, både till och från fantastiska kvinnor som jag älskar och ser upp till. 
En liten man gav mig det finaste en liten man på 6 år kan ge sin mamma, en egentillverkad Starwarsbok.
Kärlek!


2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bild!!!! Kram livliga L

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar!
    Jag är riktigt nöjd med den. Skärpan kan allid bli bättre.
    Highkey bild?
    Brännvidd 50 mm, Bländare 1.8, Exponering 1/100, ISO 400

    Eller, vi nöjer oss med att den är somrig och fin ;)

    SvaraRadera