torsdag 31 maj 2012

Milstolpe i livet

Det var inte utan att det var med lite pirr i magen som jag parkerade cykeln vid skylten "endast personal". Ignorerade densamma och vände blicken mot en tom skolgård (inga barn = tom skolgård). Hälsade på andra, som till synes också hade lite pirr i magen. Småpratade med en fröken innan jag gjorde entre genom de stora dörrarna.

Jag kan inte fatta att det snart är dags. Herre jisses!
Jag checkade nyss ut från BB, eller i alla fall så checkade jag nyss in på förskolan.
Nu ska lilleman slussas vidare till fas 2 i livets skola, förskoleklass.

Han suckar över att sommaren är lång och över att han måste vänta. Jag väntar gärna, liite till, några månader till. Börja förskoleklass, det är ett så stort steg från att vara liten .

Med lite lugnare pirr i magen gick jag och Ollies "pappipappi" ut från hus A på Stureskolan.
Det kommer att bli bra. Här vågar jag lämna det finaste jag har.
Lilla Ollie bollie bus ska börja skolan efter sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar