lördag 10 september 2011

Bortskämd

osnuten snorunge! (Nej jag är faktiskt helt snorfri, för tillfället.) Men det där med bortskämd kan jag inte blunda för, hur gärna jag än vill.

Jag har fått äran att bli bjuden på bröllop. Det är sannerligen ärofyllt och roligt, men det svider en hel del i plånboken. "Hensparty", kläder efter dresskod och bröllopspresent, det kostar på att ha roligt och vara fin.
Min kära moder känner nog av mina små våndor och vill gärna att jag ska känna mig fin. Det är väl sant som hon säger att känslan av fin kommer innefrån och att kläder är en hjälp på vägen. Hon vet nog också om att jag och min garderob inte är bästa vänner just nu. För att vara helt ärlig så pågår det just nu ett krig mellan mig och kläderna i min garderob.
Mamma är medlaren i detta krig och skickar mms med tips på klänningar som skulle kunna fungera. Själv har jag tyckt att ett nyköp är helt onödigt eftersom jag hade tänkt att vinna kriget mot kläderna i min garderob.

- Ska vi åka och titta på klänning? smög min kära moder fram när jag fredagstrött anlände till mitt ledighetsresidens på landet.
- Nu?
- ja, de stänger snart. Bara titta!
- Men jag hade tänkt att ha min gröna klä....
- Var det den som du hade på avslutningen?
Mer än så behövdes inte sägas. I faslig fart satte vi oss för att titta/shoppa. Jag insåg själv att den lilla gröna var bästa alternativet, men att den fortfarande inte var bra.

En stund senare var jag en klänning rikare och min kära moder några kronor fattigare (understatement).
Men rackarns vad fin den är!
Förbaskat vad bortskämd och tacksam jag är!
Det blir nästan minuspoäng på vuxenkontot!

2 kommentarer:

  1. Ja du,
    Det handlade om mig. Den gröna klänningen är vacker och kommer att bli alldeles ypperlig (inte yppig) när du vunnit ditt lilla krig.
    När du blir glad blir jag glad och det lös om dig när du provade klänningen. Sånt kan inte mammor motstå.....kram

    SvaraRadera
  2. Var du värd tycker jag! Nyfiken. mms tack=) Kramis

    SvaraRadera