måndag 19 september 2011

Shopping och en Bounty

Så kom den hem till mig, min lilla hemlis.

Likt ett barn, med inkasserad veckopeng på väg mot godishyllan, studsade jag med min sms avi mot mitt "postkontor". Lycklig och spänd var bara förnamnet på de övervägande känslorna inom mig. Skamsen kan nog också höra till känslosamlingen. (Att beställa något så dyrt, för min kassa, och dessutom vara lite bortskämd - då är skamsen en ganska bra beskrivning till en högst aktuell och relevant känsla.).
Jag kan skriva under på vilken undersökning som helst som vill ta reda på om man blir lycklig av att shoppa. JA, det blir man!
Med varliga fingrar plockades putsduk, filter, motljusskydd och objektiv/glugg upp ur lådan. En EF50mm/f1.8 glugg! WOW! (Dubbelwow när jag dessutom hittade en dubbel Bounty nedpackad bland all materiell lyx. Shopping och godis. Kan det bli mer julafton mitt i sensommaren?)



I vanliga fall brukar det jag köper få ligga kvar i embalaget/kassen ända tills öppet köp tiden har gått ut, för då kan jag inte ångra mig. Men inte den här gången. Det fick pryda sin plats på kamerahuset på en gång.
Jag kan hålla med utvärderingar och kommentarer om att det är plastigt och att motorn låter mycket, men jag är lycklig. Jag inser att det är ett extremt billigt objektiv när "kompisarna" ligget i prisklasser tre gånger upp.
Men för mig var det mycket pengar och för mig är det lycka att få klicka fast mitt objektiv på mitt kamerahus. Så nu har vi lekt, jag och min kamera.
Lillemannen är inte lika lycklig.

- Men maaammaaa, måste du ta så mycket kort på mig?

2 kommentarer:

  1. jag älskart! =) o med tanke på godiset gissar jag att du beställt från cyberphoto ;)

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer tvåfaldigt.
    Älskart : ) - check!
    Cyberfoto - check! (kan bli fler beställningar i framtiden)

    SvaraRadera