onsdag 15 december 2010

Inte stressad, inte uttråkad, inte trött...

- Jag är sur. Det ser du väl!
säger min lilla prins i baksätet, efter ett "jätteroligt" besök på en av stadens stormarknader. (Att handla är det roligaste en fyraåring vet.)
- Ja, men varför är du sur?
(Dålig mamma som väljer att handla med en trött fyraåring. Dålig mamma!)
- Jag är inte sur, men jag låtsas vara sur.
- Men varför...?
- Jag låtsas att jag dansar. När man dansar så ska man se ut så här. Det är coolt. Det har jag sett på TV.

En granskande reflektion över vår samtid. (Jag antar att han inte menar vals, shottis eller hambo...)

Jag drar parallellen till min egen vardag. Jag har fått svaret!
Jag är alltså cool när jag surmulet dansar mig igenom den grå vardagen.
Inte stressad, inte uttråkad, inte trött... Jag är COOL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar