måndag 28 mars 2011

första gången av tre

Foto Hannah

Foto Hannah

foto Hannah

Igår var det dags för första tillfället i min efterlängtade fotokurs "Kreativt foto".

Efter en kort presentation och inventering av önskemålen från gruppen, var det dags att knyta halsduken hårt och ge sig ut i ett vårkyligt Örebro.

Fotouppdrag nummer ett gick sådär. Kylan gjorde att kreativiteten frös inne. Efter en halvtimme strejkade kameran, med jämna mellanrum, så även mina fingrar. Fotografierna/"plåtarna" som tog under denna timme i snålblåst lär väl inte gå till världshistorien.


Jag var bara tvungen att stanna kvar en stund efteråt och prata bildkomposition med min lärare. Han har en gedigen meritlista inom foto, både som fotograf och som lärare.

2 kommentarer:

  1. Kameratillbehöret som utlovades i julas kom med paket från staterna idag. Looking good! Jag var tvungen att inspektera varan:)

    SvaraRadera