måndag 21 mars 2011

Jag är liksom våren...

Jag har inte backat tillbaka till ruta noll.
Jag står baskimej på minus, liksom graderna ute denna kalla vårkväll.

Jag vill likna mig vid våren,
för det betyder att det snart är uppe på plus igen.
Varm, full av energi..
Det är så jag ser på våren, det är så jag vill se på mig själv.

Just nu är jag precis i linje med vårens bakslag,
såsom 2 decimeter snö efter en lovande fågelsång och värmande sol.
Pluffsig och flåsande står jag på löpbandet med resultat som är mer än bakslag.

Det är bilden av värme, sprundlande energi och positiva resultat på alla mätbara områden
som gör att varje steg i snöslask och på löpbandet känns som ett steg närmare...

Framtiden ser ljus ut! I fantasin är jag redan där.

"Fake it until you make it"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar