söndag 3 juni 2012

Alla mina sympatier...

till alla äkta män, blivande äkta män, pojkvänner, blivande pojkvänner eller vem som helst som har fått tanken att köpa en BH!

Det finns olika världar på denna planet. Klassikerna är väl Asien, Europa... (ja, om du var med i årskurs 6 så vet du resten.)
Så finns det uppenbarligen världar inom världen.
Jag visste om världen för jeans. Den är sannerligen en egen värld. Hyllmeter efter hyllmeter med bara Jeans. Någonstans finns de perfekta paret för min kroppsform. Det gäller bara att hitta dem.

Igår upptäckte jag värld nummer två. Bysthållarvärlden!
Jag är 36 år, började med bysthållare vid 14 (för att alla andra gjorde det) och borde därmed ha 22 års erfarenhet av bysthållarvärlden. Men icke!
Likt världen av jeans var denna värld uppbyggd av hyllmeter efter hyllmeter av bara BystHållare.
Till skillnad från jeansvärlden så handlade inte expeditionsuppdraget i denna värld om att hitta den perfekta beh:ån för mina två "små" attribut. Nerrå, nu skulle det väljas bäst passande modell till såväl kläder, tillfällen och inte minst vilken form jag ville ha på ovanstående två.
INTE limpformen iallafall! Efter fyra år i sportbehå (för att jag inte har varit redo för en långtida resa med expedition BH-världen) är jag ganska trött limpor.
Frallor, sockertoppar, cupcakes... you name it, bara inte limpa. Jag hade velat vara den franska modelen av bröd  i form av petit petit, men fick inse att jag nog hör till den amerikanska, big size. I want to go back to europe!!!!

Summan efter gårdagens shopping (nu är plånboken tom, mer lön till kvinnorna) blev att för en man utan egna tuttar eller en tydlig fusklapp med både märke, modell och storlek så är inköp av behå en omöjlighet.
Limpan platsar (och har alltid platsat) bäst i bageriet, i brödhyllan eller varfrör inte bredd och klar med et lager ost på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar