torsdag 7 juni 2012

Avslutning




Till sommarsånger (gamla traditionella som nygjorda) välkomnas sommarlov och semestrar,
även om de sistnämnda tillträder först om tio dagar.

I vanliga fall skulle jag kanske nämna de flesta sommaravslutningar som en välbehövlig paus efter hektiskt arbete. I några enstaka fall, när jag levererar blivande tonåringar till nästa stadie, så fälls en och annan tår (eller rättare sagt så störtbölar jag). Men det är ett naturligt steg att gå vidare. De behöver nya utmaningar och jag också.

Årets sommaravslutning är verkligen en avslutning, på alla sätt.
Jag lämnar 40 blivande tonåringar mitt i ett arbetsproject. Ett år hade vi haft kvar om inte jag hade vinkat hej då. Jag lämnar (åtminstone för ett halvår) min första "riktiga" arbetsplats.

I tolv år har jag skrattat, gråtit, svettats och känt mig stolt över vad jag har åstadkommit med alla andra, såväl barn som kollegor. I livets skola har jag verkligen lärt mig ovärderliga kunskaper om vår skola.

Tack Fröviskolan för åren som gått och för all ovärderlig kunskap som jag får med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar