söndag 17 juni 2012

I`m alive!

Jorrå, jag vaknade i morse, igen!
Det hör väl till vanligheten att vakna på morgonen (om man inte har jobbat natt för då bör man fundera över om nattens uppdrag blev utfört på bästa sätt.)

I och för sig så har jag förväntat mig att att slå upp de två grönblåa även denna söndagsmorgon,
men har väl under våren haft en nätt undran i vilket tillstånd och hur nöjd med tillvaron jag skulle vara. Nöjd med tillvaron ärr just nu likställt med hur nöjd jag skulle vara med kvalitén på mina uppdrag.
Jag måste säga att jag är rätt nöjd.
  • Jobbet är utfört efter konstens alla regler (kollegor vet vad jag pratar om - turboväxel i. Say no more!!!!),
  • Jobbet har avslutas med jysta överlämnanden till nästkommande lärare,
  • Kursen på universitetet är avslutad, uppsatsen är inlämnad och klart godkänd,
  • Jag har skött mina sjukgymnastiska övningar och är redo för en magnetrönken av knät,
  • Möhippan blev lyckad för bruden var glad och vädret var kanon.
  • Jag har skött mitt uppdrag som tärna (även om jag stundtals var mer förvirrad än bruden) med välpackade väskor (obs. pluraländelsen) innehållandes "bra att ha" saker inför dagen D (snytdukar, våtservetter, nål och tråd, handduk, alvedon, skavsårsplåster, deo, extra smink, chips för att fylla på salthalten, choklad, vatten bubbel, glas, snittar, jordgubbar, telefon, pengar, kamera, tal, lekar till festen, pennor, hårnålar, bindor, strumpbyxor, ...Obs. allt kom till användning, trot eller ej!)
  • Bordsplaceringstavlan blev grym, om jag får säga det själv
  • Bröllopspresenterna blev personliga
  • Studentpresenterna blev till glädje
  • Lillemans avslutningspresent till +10 st fröknar står färdig i väntan på att få överlämnas
  • Sist men inte minst, jag kom i festblåsan! Tack!
Jag somnade med but and tummy shape controler, korsettsnört liv och glansig kjol i soffan innan jag pallrade mig i säng, lite mer avslappnad och okontrollerad, några timmar senare.

Ja, jag är nöjd med resultatet av vårens uppdrag.
Receptet är att köra blicken i "to do listan", köra på i 210 och metodiskt pricka av sak efter sak.
Vårens fras "Jag vet inte hur, men på något sätt kommer jag att fixa det", ska jag nog göra till ett visddomsord som med varm erfarenhetshand ska lämnas över till barn och barnbarn.


1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Det är konstigt men på nåt vis löser det sig för det allra mesta. Om man begriper hur det går till eller ej är ibland ovesäntligt ;-) Linnéa

    SvaraRadera