tisdag 9 november 2010

Blinka lilla stjärna...

Jag såg en tapet, en gång för länge sedan. En rackarns snygg sak, som jag redan då planerade att ha i lillemannens rum. Den var vit med blå stjärnor på.

Den blev starten till mina idéer, om att göra om här hemma.

 

Just då blev det ingen vit tapet med blå stjärnor på. Istället blev det självlysande stjärnor på väggar och i tak. Du vet sådana som laddas av ljus och lyser ett par timmar på egen hand, lagom tills små prinsar har somnat. De sitter uppsatta i mönster av kända stjärnbilder. Tanken var att berätta sagorna om varje stjärnbild, som godnattsaga. Jag planerar att göra så, någon gång i framtiden.

 

Så nu är det bestämt! Lillprinsens guldkronor kommer få lämna över taktpinnen till stjärnor.

Tema stjärnor ska det bli i lillemannens rum. Ett mönster som han kan "växa i".

 


 

Stjärnor till min egen lilla Stjärna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar