måndag 8 november 2010

Försök nummer 2 - På lång sikt, en blivande materialist?

- Ska vi hjälpas åt att plocka undan de saker som du inte leker med längre?
- Jag leker med ALLT. Allt är roligt!
Tystnad
- Men du får inte plats med några nya paket från tomten, om vi inte städar bort några saker som du inte leker med.
...
Danar jag in min lille prins till att bli en materialist?
Morot till städning, röjning och sanering är att det sker för att nya saker ska kunna komma in.



På lång sikt är mottot för  ”projekt göra om barnrummet”.
Teman för barnrum är inte svåra att hitta. Prinsar och prinsessor, rymden, sagor, bilbanor, pirater, djungler, dinosaurier, riddare, djur, döskallar … Mitt första tema var guldkronor, till min lille prins. Jag kom inte längre än att få till ett par lådor till hans hylla, en pall, en klädhängare.. tja, det var allt.
Jag har skippat guldkronorna.

Vilket tema håller på sikt, ett par år upp i skolåldern?
Stjärnor eller dinosaurier?



Dino från Sanbergs tapeter


... alternativt ...




Nova, också från Sandbergs...





 Bilderna är hämtade från



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar