torsdag 4 november 2010

Renässans för ”Play to learn” och “Fisher Price”

Nu har jag bestämt mig!
Lillemans rum ska göras snyggt. Snyggare än bara en grovstädning. Det ska få en toutch av en ”Home make over light”.
Jag har förberett den lille mannen, som bor i rummet, på att här ska göras om. Han har tittat oförstående på mig. Jag har förtydligat mitt uttalande med att

-    Vi ska plocka undan de saker som du inte leker med. De saker som du hade när du var baby och som du inte använder längre.

Tillsammans gjorde vi djupdykningar ner i leksakslådor och kröp längst in i alla skåp. Resultatet blev att min lilleman upptäckte att leksaker för babies kan vara riktigt roliga, även när man är fyra år.
Resultatet av min planerade utrensning blev en liiiiten kasse, med några få leksaker som vi var överens om att vi kunde ge till barn som inte har så mycket leksaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar