lördag 20 november 2010

Fyrklöver, pepparkaor och en skatt vid regnbågens slut

I morse fick jag frågan var paketen var.
Vilka paket?
Jag kände mig mer förvirrad än vanligt över frågan. För honom verkade det vara så självklart att jag skulle veta vilka paket som han pratade om.
- Var är paketen med polisbilen och brandbilen?
Efter en stunds forskande frågor kom jag underfund med att det var gårdagens pepparkakor som hade skapat förväntningarna på paket.
Jag och min lille prins hade mumsat pepparkakshjärtan. Skrockfull som jag är (mer eller mindre seriöst "troende" på skrock) hade jag berättat att om man lyckas få pepparkakshjärtat att dela sig i tre delar så får man, i all hemlighet, önska sig något. Jag missade den lilla detaljen att alla önskningar inte slår in. Så nu stod en besviken liten parvel framför mig och undrade var paketen var. De som han hade önskat sig av pepparkakan.
Jag bollade över önskningen till den kära julkollegan tomten.

Själv får jag förlita mina önskningar till fru Fortuna, K-brunnar, fyrklöver och en skatt vid regnbågens slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar