tisdag 16 november 2010

Färgfunderingar

Livliga L har gått en kurs i inredningsdesign. Hon rådde mig att ha max tre färger i rummet, som bas, samt en färg som retas.

·        Färg nummer ett – blå.
Rummet är redan ljusblått. (Jag ska inte överarbeta. Det är, trots allt, en hyresrätt som jag och lillemannen bor i.)

·        Färg nummer två - Vit. (som här står skrivet i motsatsfärgen svart, för att...)
Vit fondvägg (planeras) på ena kortsidan. Vita möbler...
Vitt får rummet att expandera, ljusar upp helhetsintrycket, könsneutralt, fungerar i alla åldrar, kan livas upp med tillbehör. Bra bas.
(Vår lägenhet är ganska mörk. Förra hyresgästen fick en lampa i julklapp varje jul. Jag förstår varför! Inga mörka färger är ett alternativ!)

·        Färg nummer tre – rött.
      Inte mycket, men några detaljer, som bryter av mot den milda blå och den ljuva vita.

1 kommentar:

  1. Oh vad jag känner mig stolt över att få omnämnas i din blogg. Kram från livliga L

    SvaraRadera