lördag 20 augusti 2011

Pensionärsbloggare

det är vad jag är!
Så vitt jag har förstått så är man berättigad den benämningen
när blogginläggens frekvens är med flera än två dagars mellanrum.
Att uppfylla pensionärsbegreppets ordinarie betydlese har jag några år kvar till. Jag samlar vuxenpoäng och pensionssparar så att det bara visslar om det, för att vara redo för dagen P.
Den här veckan har jag varit allt annat än pensionär utifrån vad dagarna har fyllts med. Min kreativa ådra har övergått från sommarens bilsskapande till att skapa en kreativ utformning av kommande läsår. Det är s..tkul, speciellt när alla project ros i hamn och blev så som man tänkte och ville.
Men som sagt, nu har jag gått in i livsperioden "somna klockan tidigt på fredagskvällen, i soffan framför TV:n".

Som krydda på veckan, grädde moset, pricken över i:et, har jag och lilleman varit tacksamma för att vi bor i Sverige då vi har varit en sväng i Svea rikes vårdapparat. Inget allvarligt, men en liten koll från både Folktandvård och kirurg var ändå på så plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar