söndag 14 augusti 2011

Städa, städa, städa,städa - Bugs



Nog för att det har varit (och fortfarande är) sommar och de finns omkring, men de får gärna hålla sig så långt bort från mig som det bara går. Sommarens tre värsta är;
1, fästingar.
Jag föraktar dessa små liv som faktiskt sätter skräck i mig på grund av att de är vandrande smittohärdar. Tack vare dessa små parasiter har jag begränsat min rörelse yta till kort nyklippt gräs, utan lummiga träd.
2, Latmasken.
Kommentarer är överflödiga. Den tuggar välmående i sig av mig och det finns en hel del att tugga på. Sorgligt!
3, en otippad nykomling – mjölbagge.
Äckligt, äckligt, äckligt…

Stolt som aldrig förr över mig själv så lyckades jag hantera situationen utan att hamna i panik. Lugnt och systematiskt genomförde jag sommarens städning nummer 4. Slänga, slänga, slänga säckvis, skura, gnugga, tvätta... Sponsra Kamprad genom att köpa burkar för att grundligt stänga in allt, ALLT, som finns i skåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar