torsdag 21 oktober 2010

Med tungan rätt i mun

och med stämpel i pannan som snål så ska jag snart bli min alldeles egna frisör.
Nog för att jag vill har långt hår, men det finns gränser.
Helt plötsligt lägger jag till ett ord till – fräscht.
Jag vill ha långt och fräscht hår.
Sommaren gjorde sitt med sol, vind och bad. Maratonveckor för hår. Dödsstöten kom häromdagen i en kommunal badbassäng, för barn. Jag badade i klor med vatten, inte vatten med klor. Observera skillnaden!
Två och en halv timme, konstant gnuggandes i ögonen och där världen runt omkring ramades in i en vit dimma. Det kan inte vara hälsosamt! Efter det hände det något med min kalufs, som inga inpackningar i världen kan rädda upp.
Så nu har jag vässat saxen och köpt lite produkter som ska motverka svintovarning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar