tisdag 26 oktober 2010

Väckarklocka till ett slumrande begär

Hyresrätt, kommunal lön och ensamstående mamma ...
Förutsättningarna till att vara ”wild and crazy” i en home make over kunde vara bättre.
Att drömma sig bort i inredningskataloger och inredningsbloggar är inte en njutning för fantasin. Det är en väckarklocka till ett slumrande begär.

I och för sig kan jag få till en total pimpning av hemmet i att göra en rejäl undanplockning av stryktvätt och rensning av högarna med viktiga papper. Men när allt är undanplockat, det är då jag ser vad jag vill göra med det som är kvar. Jag har gjort tappra försök i att göra om min lya med vardagliga ting som varieras i olika teman – vårfärger, sommarblomster, höstmys, julstämning….
Variationsmöjligheterna i gardinbyten, i byte av kuddöverdrag på soffkuddarna, i att växla mellan olika färger och strukturer på mysfiltarna i soffan, i varition av vad som hänger på väggarna, i att byta plats på de blommor som överlevt, i byte av ljuststakar m.m visar att små ting kan göra stora skillnader...

Men, nu kliar det i fingrarna att göra något mer än att vänta på att inreda mitt framtida drömhus. Jag vill göra om och jag vill göra det NU.

1 kommentar:

  1. Kliar det i fingrarna kan du komma hem t mig igen å fixa lite style. Tack för supermysbesök och ta det lugnt m spökbok. Jag är stolt över F att hon gjorde det till slut, mutning var ju inte aktuellt trots flera förslag utan utlösande var att jag ville vara en bra kompis till dig och lillprinsen:) kramar

    SvaraRadera