tisdag 5 oktober 2010

dubbeldäckare och fish n´chips

Allt är klart, förutom packningen. Den blir ett problem att lösa lite senare. Jag ska försöka packa smart, vilket inte inkluderar 5 par skor. Just nu sitter jag och väntar på livliga L. Vi ska gå och växla pengar. När jag kommer tillbaka till min lya har jag engelska pund i min plånbok. Nedräkningen till resan har verkligen tagit fart. När resan bokades kändes det som om det var evigheter tills det var dags att åka. Jisses, resan var ju långt fram i oktober.

Men nu är det dags! Livliga L är lite mer bevandrad i resande än vad jag är. Hon har tusen bra förslag till vad vi ska göra. Jag ler glatt och håller med, för allt låter så himla kul. Det är absolut inte meningen att verka oföretagsam när jag inte har lika många förslag att leverera tillbaka.

Får jag åka röd dubbeldäckare och besöka en pub med fish n´chips så är jag mer än nöjd. Uppehåll från regn (även om regn verkar vara en givet inslag i ett besök av Storbritannien) och besök i varuhus ex. Harrods, vore inte heller helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar