fredag 22 oktober 2010

Uppmuntran...

Kvinna okänd,
blus från Haléns

Detta är inte en bild av mig, men blusen är snart min!
Det var meningen att den skulle bli en belöning, när jag hade nått ett av delmålen. Jag har dessvärre inte nått detta mål, men jag ger inte upp. Skam den som ger sig.
Men ibland behöver man lite uppmuntran på vägen. Köpet av blusen fick fylla detta syftet istället. Den fick bli en uppmuntran, under en mindre rolig vardagsgrå torsdag. Det är kul att shoppa! Speciellt när man inte har något att ta på sig. Jag måste nog börja inse att köpet mer grundade sig på kicken av att handla, än det verkliga behovet av något nytt.
Ibland behövs en kommentar från någon utifrån, för att man ska granska sig själv. I detta fall ett uttalande av en observant treåring.

- Nej mamma. Inte kläder. Du har så mycket kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar