måndag 4 oktober 2010

stolt och livrädd...



Babyfilt - gjord av mig
Cardigan för bebisar - gjord av min mamma


Nu är den levererad. Äntligen !

Med ömmande rygg, efter att ha suttit och granskat varje söm, lovade jag mig själv att aldrig mer göra en likadan babyfilt igen. Men vid närmare eftertanke, när ömheten i ryggen hade släppt och jag fick beskåda flera månaders jobb, började glädjen spira. Min första babyfilt! Med barnslig förväntan slogs den in i prassligt presentpapper. Jag kan nog nämna ordet lycklig, i samband med att jag fick ge bort något som jag själv hade gjort.
Så med facit i hand kan jag med "projekt babyfilt" skriva under på att det är av/i motgångarna som man lär sig. Glädjen kommer när man har tagit sig över hindren och kan beskåda vad man har gjort.

Jag ska göra en filt till, med lite förändringar som underlättar arbetet. Det är tur att det är nio månaders leveranstid på de små underverken, för jag tänkte ha en liten virkpaus .

Idag, måndag Vecka 40, startar mitt nya projekt. Projekt " Komma iform ", igen. Jag och DJ Frugan träffades utanför ett av stadens gym.
Livrädd, för vad jag skulle upptäcka, gjorde jag en vinglig entré bland muskelknuttar och knuttor. En timme senare vinglade jag (av en helt annan anledning) ut. Roddmaskin, " muskelpumpningsmaskiner " och löpband hade gjort sitt. Jag ska inte skriva hur lång tid som ägnades åt varje del, men jag vill bara tala om att fler än tre minuter rodd blir man ganska trött av. I alla fall om man har haft veckolånga pauser som jag. I huvudet fanns tanken, hela tiden,
- Jag har kunnat bättre än det här, och jag ska dit igen!

Nu är det bara att strikt följa inbokade träningstider och inte bli biten av latmasken. Biter den en gång så har den redat smittat med sina baciller. Jädra latmask! Det är en lömsk filur.



1 kommentar:

  1. Vilken fin filt! Bra virkat.

    Å du, den där latmasken vill vi verkligen inte se något mer, nu är det du å jag och framtida muskler som står på spel, i kväll kör vi igen ;)

    SvaraRadera